17/5: 30 grader

Värmebölja: 30 grader varmt och solsken. Så har det sett ut i tre dagar nu. Och eftersom vi bor uppe i klippiga bergen och är 3000 feet närmare solen än hemma (och är lika mycket söder ut som Paris) blir mitt svenska bleka skinn väldigt brunt. (Jag försöker göra er avundsjuka om ni undrade)

Jag tog mig ända till friidrotts Divisionals i längdhopp faktiskt, otroligt med tanke på att jag aldrig hållt på med det förut och de flesta här omkring började nån gång mellan 3:an och 7:an. Jag hade ju knappast nån chans att ta mig till State Championship, men jag fick i alla fall tävla i Divisionals (och kunde dessutom köpa en cool "Divisionals" t-shirt!) Mitt längsta hopp var 3 meter och 72 centimeter (tror jag. kan ha översatt fel: 12 feet 5 inches) fast jag har bara gjort 11 hopp någonsin så kanska skulle jag livit ännu bättre om jag fått hoppa mer... Så, i alla fall har jag varit ute hela dagen efter skolan igår och hela dagen idag pga det. Härligt! Lite mysko med de snötäckta bergen i bakgrunden dock. Det är ju trots allt bara maj. Vi hade felst bra placeringar på både tjej och killsidan i Divisionals, så vi fick två stora fina plaketter att spika up på skolväggen. Ni kan slänga er i väggen Polson!

Renzo sopar banan med alla i tennis. Alla tror att han ska vinna State, vilket inte skulle förvåna mig. Han var tydligen trea i hela Chile innan han kom hit (och Chile har ju några fler invånare än Montana...) För några dagar sen hade de intervjuat killen som alla trodde förra året skulle ha en chans att vinna i år och han sa att han förmodligen skulle bli tvåa eftersom en kille i Whitefish helt plötsligt började vinna över alla motsåndare hur lätt som helst. Och jag hade ingen aning om att han ens spelade tennis för ens för några dagar sen!

Kevin är ute och campar med några komipsar ikväll eftersom vädret är så fint, men vi vet väl alla vad det betyder.

Jag har 7 skoldagar kvar innan Graduation. Ahh! Och 44 dagar innan jag landar på Arlanda. Ahh!

Herregud.

Kram!

Kommentarer
Postat av: idaaa

LÄNGTAR LÄNGTAR

2008-05-20 @ 20:44:14
Postat av: carin

ahh.. snart aker vi hem! panik delade kanslor! det gladjer mig att du har det bra :) vilken friidrotts athlete du ar :) ska bli kul att se dig igen! ta hand om dig :)

2008-05-22 @ 22:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback