29/3: Mamma Mia!

Min påskpresent var att gå på musikalen Mamma Mia! (av Björn och Benny) i Spokane onsdagen efter Spring Break. Synd bara att biljetterna var till tisdag, inte onsdag, och det upptäcktes inte för ens vi var inne i salongen (på onsdagen). Men vi fick bara flytta till några tomma platser för det var inte fullsatt och allt blev bra. Musikalen var hur bra som helst! Otroligt rolig och välskriven och skådespelarna var såå bra. Massor av spandex och platåskor och sjukt rolig koreografi. Vid ett tillfälle travade ett helt gäng med killar i lila (riktigt lila) våtdräkter och simfötter in på senen (på rad och med så stora steg att knäna nästan nuddade bröstet) och började hoppa in och ut med fötterna medan de snurrade simglasögon i händerna och gjorde massor av andra roliga danser... Påvägen hem tog bensinen slut och vi fick sitta på vägkanten i en timme innan en bergningsbil kom och gav oss lite bensin så vi kunde ta oss till en mack. Men allt strul var definitivt värt att få se musikalen i alla fall.

Ikväll är det Prom! Almi och Laura kommer om några minuter så vi kan göra oss i ordning innan vi ger oss av till resturangen innan själva Prom drar igång...

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Evelin

Haha, jag kunde inte låta bli att skratta lite när jag läste ditt inlägg! Och så kan jag säga att jag har sett Mamma Mia i Sverige, och den var grymt bra där också! Känner igen det du skriver :)

Oj, du kanske undrar vem jag är... Tja, det kan man ju undra! xD Nädå, men du vet garanterat inte vem jag är, eftersom jag inte känner dig! Jag ska inte åka till USA, eller någon annanstans heller, som utbytesstudent, men jag tycker om att läsa andras resadagböcker. Jag läste lite i din i början av ditt år, och nu fick jag för mig att kolla igen och kunde inte låta bli att kommentera! Kanske bli några fler kommentarer också, vi får se! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback