27/3: Spring Break Del 1 - Florida

Flordia var jättehärligt! Vi tog bilen från Whitefish till Spokane, 4 timmar, och flög därifrån till Las Vegas där vi bytte plan till Tampa, Florida. Jag såg öken när vi flög över Las Vegas! Det var så vackert. Fick gå igenom extra säkerhetskontroller hela tiden eftersom jag hade enkelbiljett och var inte släkt med Aldo som är pilot. Grr. Men det gick bra. Vi mötte Brad och Jaime i Las Vegas som flög in från Kalifornien. Vi flög "space available" vilket betydde att så länge som de hade extra platser över på planet fick vi flyga med gratis, pga Aldo. Eller, familjen fick flyga gratis, jag flög space available på ett sk "buddy pass" som kostade hela 16 dollar... Otroligt nog kom vi med på alla våra flighter under hela semestern! Allt som allt var det 10 flighter, inklusive Brad och Jaime som skulle tillbaka till olika ställen i Kalifornien.

Vi landade i Tampa, hyrde en bli och körde ner till Fort Myers där Aldos mamma bor i ett retirement complex. Stannade på vägen och åt våfflor till fukost vi två, halv tre snåret på morgonen. Kom fram halv fem, och somnade på alla möjliga ställen i huset. Grandma sov i sitt rum, Aldo och Shelle i gästrummet, jag och Jaime på en madrass i vardagsrummet och Brad och Kevin i en bäddsoffa i vardagsrummet. Sen kom JJ, Jaimes kompis nästa dag, så då sov jag på en soffa i vardagsrummet medan JJ och Jaime sov på madrassen... Det var lite trångt. Men soffan var mycket bekvämare än madrassen hehehe...

Andra dagen, då JJ kom, vaknade alla runt tolv och åt lite frukost i trädgården. Plötsligt hoppade Grandma upp och ropade "åh titta! Alligatorn är uppe!" så vi hade alltså en alligator i trädgården. Helt normalt liksom. Trädgården gränsade till en liten konstgjord sjö som var en del av en golfbana, och där bodde både en stor och en liten alligator. Såg aldrig den stora alligatorn, trots att några av oss gjorde det, men jag var ner och kikade på den lilla i alla fall. Fascinerande.

För det mesta låg vi och grillade oss i solen vid poolen i retirement complexet på dagen och gick ut och åt på kvällen. Efter det gick vi på bio och såg "the Bucket List" en dag, spelade minigof en dag, hade rummy cube (ett spel) turnering en dag osv... En dag gick vi till ett shoppingcenter på morgonen. Både Brad och Jaimes mobiler hade krashat. Jag köpte örhängen till prom. Efter det grillade vi ett par timmar igen innan vi åt middag... De hade ett litet gym också som vi gick till nästan varje dag. Jaime är ju värsta friskusen, trots att hon pajade knät i julas och kan fortfarande inte springa och allt sånt till 100 %. Aldo springer ju maraton. (Hua) Shelle är ju allmänt inne på hälsosam mat osv, Brad och Kevin är ju lika fåfänga med sina muskler som alla andra killar häromkring (hahaha) och jag var tvungen att springa för att inte halka efter alla i track som inte åkte iväg över spring break. Sista dagen i Florida åkte vi på en fisktetur med en fiskebåt. De tog omkring 50 passagerare skulle jag gissa och hyrde ut metspön. Vi fångade en del fisk och frös på den skuggiga sidan av båten. Men i solen var det hett. Ganska trevligt var det. Vi åt på en resturang efteråt som hade som tema typ "rough pirate bar" eller nåt sånt. Den hette Molly Goodhead's och hade en teckning på en ganska porrig sjöjungfru som logga. Servitriserna var klädda trashigt, såg till och med en som låtsades att gästen som gick förbi henne nöp henne i baken. Själva temat var jätteroligt och maten var suverän!

Shelle, Brad, Kevin och jag tog in på ett hotell i Tampa den kvällen medan JJ, Jaime och Aldo åkte tillbaka till Grandma i Fort Myers. Aldo skulle flyga till jobbet nästa dag, Jaime till Kalifornien och JJ tillbaka till sitt college i Boston. Jag & co. flög till Vegas tidigt nästa morgon (och jag fick gå igenom extra säkerhetskontroll igen,självklart...)

citroner

Citroner. Yikes!

bradkevin

För få stolar...? Brad, med en laptop, och Kevin någonstans under honom.

jaimejj

Jaime och JJ på madrassen

pelikan

Kryllade av pelikaner på bryggan runt fiskebåtarna. Vi åkte med en Queen Fleet båt.

fisk

Mycket fisk. Det där är bara vad ett sällskap drog upp på hela dagen. Och vi var väl en tio sällskap på båten.