14/3: Catfight

Hade inte planerat att skriva något ikväll eftersom vi åker tidigt imorgonbitti och jag är trött, men nu ska ni få höra vad som hände i skolan idag.

Vi sprang 2400 meter i Track idag. Mina ben är som gele. Men det var inte det jag tänkt skriva om!

Jag berättade ju att en tjej slogs igår och blev utkastad från skolan. Hon blev faktiskt avstängd en hel dag sammanlagt, sista delen av igår och förmiddagen idag. Men i alla fall, jag satt och åt lunch som vanligt idag. Satt vid bordet precis brevid den lilla kiosken. I kön till kiosken stod Darrelynn med några kompisar, plöstligt går Jess upp till henne sliter henne i håret och klappar till henne. Och en otroligt patetisk catfight följde. Jag börjar fatta varför de har skolpoliser här. I alla fall, polisen ropade på rektorn och båda pratade separat med båda tjejerna. Darrelynn var det inga problem med, hon hade inte ens slagits tillbaka.

Efter lunch, period 5, är jag ju Office-aide så jag sitter och glor på kansliet hela timmen. Jess kom ut från rektorns kontor och satte sig brevid mig. (Jag känner Jess från Tourism på höstterminen. Hon är extremt otrevlig och försöker alltid bete sig "coolt" och bli populär, och hon retade killen från special needs-gruppen hela tiden). Jess startade konversationen med:
"So what are you in for?" Jag fnös/skrattade till. Jag kunde inte hjälpa det. Herregud liksom, tror hon att hon är ghetto kriminell eller?
"I'm office-aide" svarade jag kort.
"Oh." tystnad. Hon försökte starta konversationen igen flera gånger, men jag svarade så kort hela tiden att inget funkade. Hon fattade bara inte, jag var ju hur otrevlig som helst mot henne, och hon fattade det bara inte! Försvinn! Gå iväg! Tillslut försökte hon med,
"They're taking me down to the police station. That's why I'm here."
"Okay."
"I got into a fight."
"I know, I sat right by you." Hon flinade när jag sa det.
"I'm good aren't I?" VA?! Jag blev helt ställd, vad tusan svarar man på det? För det första, hon är urusel på att slåss. Hon slet i hår och gav örfilar för sjutton! Och vem tycker ens att att slåss är något man ska vara bra på... Argh. I alla fall så svarade jag typ
"I don't really like fights..." önskar att jag sagt högdraget "I'm pacifist" eller nåt, men hennes kommentar gav mig hjärnsläpp alltså.
"Oh, yeah, you can't fight here can you?" Jag nämde vilka restriktioner jag har med mitt visum i Tourism för några månader sen, jag kan inte arbeta för en lön eller hamna i slagsmål eller bryta lagen eller så.
"I, um, I wouldn't fight even if I could..." Och sen kom skolpolisen och sa att det var dags att gå och Jess struttade iväg som om hon ägde hela skolan. Som om jag inte fattade att hon bara gjort det där för att få lika mycket uppmärksamhet som den nya tjejen fick när hon slogs och blev avstängd från skolan igår. Helt otroligt är det inte? Och jag har hört liknande historier från andra utbytesstudenter i USA. Först trodde jag att de var överdrivna, med polisen och allt, men jag kan garantera att min historia är 100% sann...

Sju och en halv timme innan vi ger oss av till Florida!!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback