14/3: äntligen...

Okej, först state championship i några dagar. Sen funkade det inte att logga in på bloggen. Sen la hela internet ner totalt... Men nu, äntligen! Så jag får väl ta allt från början.

State var hur kul som helst! Vi åkte klockan tre på onsdagseftermiddagen så sista lektionen missade vi, haha. Lång bussresa framför oss, det tar ungefär tre och en halv timme till Hamilton. Vi stannade i Missoula och hade en träning i Big Sky High School's idrottshall. Kate, som spelar i basketlaget, vrickade foten. Hon är en av de bästa spelarna också! Så när vi efter träningen gick och åt på resturang (HuHut, yumm mongoliskt) fick folk stödja henne när hon hoppade fram på ett ben... Såg inte bra ut, men hon kunde spela i första matchen på torsdagen i alla fall.

HuHut är ganska rolig, de har en buffe med råa grönsaker, rått kött, nudlar och starka såser som man får plocka åt sig från och sen grillar de allt åt en på en stor rund grillplatta i mitten. Ganska coolt, ibland sprayar de något på hällen som får allt fett att brinna upp i ett nafs.

Efter HuHut hade vi en timme innan vi var framme i Hamilton, där vi tog in på vårt hotell. Nästa morgon gick vi upp, åt frukost och sen tog vi en promenad till Safeway (tänk Maxi) för att köpa lite mat, för vi skulle inte få lunch innan klockan tre. I alla fall så köpte vi lite snacks, hittade några roliga flaggor som man skulle hålla när man gick över gatan för att inte bli överkörd (alla har ju bil... inga fotgängare här i Montana) och gick tillbaka till hotellet och gjorde våra läxor i ett par timmar. Sen åkte vi för att kolla på några basketmatcher, för tjejerna skulle möta dem senare på kvällen, och sen åt vi lunch. Efter luch var det tillbaka till hotellet igen för att göra sig i ordning för matchen.

Matchen var inte särskilt kul, den andra skolan ledde hela tiden och vi förlorade. MEN, jag var den enda flyern av oss cheerleaders så jag fick vara med och stunta var enda gång hehe... Och jag fick göra lineups! (Ett stunt där jag håller upp skyltar med spelarnas namn på när de ropar ut spelarnas namn i början av matchen.) Sen var det middag och tillbaka till hotellet.

Fredag spelade vi vår bästa match någonsin! Det var ganska tidigt på morgonen men  vi vann 51-50, sista poängen gjordes med 15 sekunder kvar. Ahhh... Gud. Jag fick göra lite stunts och lineups igen! Efter matchen åt vi lunch och sen fick vi åka tillbaka till hotellet medan basketlaget var tvunget att kolla på massor av matcher... haha. Vi hade hur kul som helst, lekte "Chain Murder Mystery" där man ska försöka föreställa ett mordvapen, en plats och ett jobb. Middag åt vi på en resturang som aldrig verkade vilja ge oss vår mat, men vi fördrev tiden med att berätta dåliga skämt.  Lördag hade vi vår sista match, som vi förlorade även om vi ledde i första och andra kvartarna. Fjärde kvarten av sista matchen jag någonsin var på träffade en basketboll mig! Hur troligt är det? Jag blev aldrig träffad av en boll i någon annan match... Och den bara studsade upp och klappade till mig när jag tittade åt ett annat håll. Grrr.

Vi åkte hem på lördagen (vi stannade och åt glass, ahh yumm den bästa glassen jag nånsin haft) och kom hem på kvällen, inte allt för sent. Skulle ha träffat en hel hög med utbytesstudenter, och Carin, men Carin och Marcos som skulle komma upp från Bozeman kunde inte komma pga bussarna så jag var deppig och åkte hem och sov istället.

Så det var slutet på cheerleading säsongen. Track (friidrott) började i måndags, bara två dagar efter att vi kom hem från state! Track är ganska kul, jag håller på med sprinting (de kortare loppen) just nu men vill prova på längdhopp också förhoppnigsvis. Träningsvärk! Aj AJ!

Ikväll hade vi vår banquet för cheerleadingen som var det officiella slutet på säsongen. Vi hade knytkalas och fick våra diplom och broscher och sånt. Tränarna snackade lite om säsongen och tackade alla och så. Vi avslutade allt med vårt "role call"! Alla cheerleaders + coacher står och hoppar i en ring till att börja med, sen börjar alltid Kathryn med att ropa "My name is Kathryn" och alla svarar "Yeah!" "I'm really loud" "Yeah!" "and when I shake it" "Yeah!" "I'll make you proud!" "Yeah yeah cha-boo-ya cha-cha cha-boo-ya role call!" det är hur kul som helst haha... min var på svenska så självklart lyssnar alla storögt på mig. (Mitt namn är Erika, jag har långt hår, ni kommer sakna, mig nästa år)

Idag i skolan var det drama (amerikaner alltså, suck). En tjej som började i vår skola bara för några veckor sen började slåss med en av killarna i basketlaget (basketspekare = hög social status) och slet sönder hans tröja och allt. Massor av folk såg det hela, till och med Shelle. De kastade ut tjejen från skolområdet. Vet inte var som hände egentilgen men har hört att någon kallade henne tjock eller nåt sånt. Hon är i en av mina klasser men jag känner henne inte direkt, av det lilla jag sett tycker jag att hon har stora attityd problem i alla fall. Det finns faktiskt sådana här folk på riktigt, otroligt....

Imorgon är det fredag, och efter track träningen måsta jag hem och packa. Nästa vecka har vi spring break och vi åker ner till Florida på lördag. Aldos mamma har en lägenhet där nere som vi ska bo i, medan vi badar i poolen och solar och besöker Disney World.... Ahh. Och letar efter en prom-klänning till mig.

Så  jag kommer inte skriva på ett bra tag nu. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback