1/6: Graduation och All-Night Senior Party!

Hela förra veckan gick åt till att plugga och plugga... Hade semester finals i vissa ämnen bara, eftersom Seniors för det mesta inte behövar ta finals sista terminen i High School. Hade två finals och två ganska stora test som inte var finals, men var svåra i alla fall. Fredag fick vi Seniors gratis frukost innan skolan började och satt och snackade i en timme eller så. Den dagen hade vi bara fyra lektioner, så bara lektionerna innan lunch. Sen hade vi en kvarts förlängd lunch och så var det graduation ceremony träning! Tog en och en halv timme eller så och efter det fick vi våra yearbooks. Yearbooks är typ en skolkatalog för vår skola, som förutom porträtt på alla elever och personal har massor med roliga grejer. Citat från elever, klubbfoton, lagfoton etc.

Lördag var det Graduation! Satte på mig min cap och gown och radade upp mig i korridoren utanför skolans idrottshall med alla andra 150 Seniors. Vi traskade mycket organiserat in idrottshallen som hade fullsatta läktare och satte oss på våra stolar mitt på basketplanen så alla kunde se oss. Fick stå och hedra flaggan och sånt, och lyssna på massor av folk som höll tal osv. Sen gick raden längst bak av alla elever och ställde sig i kö bakom scenen där alla hållt tal innan. Vi utbytesstudenter fick gå upp på scenen först (en och en förstås), och sen kom alla andra elever i alfabetisk ordning. På scenen fick vi vårt diplom och skakade hand med rektorn och sen gick vi och satte oss igen i princip. Efter några till tal traskade alla studenter i omvänd ordning ut på gräsmattan utanför skolan och kastade hattarna i luften och tog foton med alla kompisar och familjen. Sen bar det av till studentskivor som jag tyckte var astråkiga eftersom jag inte kände någon. Alltså, jag kände ju de som studentskivan var för, för det mesta, men ingen annan liksom. Alla andra hade ju sina egna studentskivor! Fick Shelle att släppa av mig hos Giuseppe tillslut, för där var utbytesstudenternas studentskiva. Fattar inte varför jag var tvungen att åka runt på alla andra skivor först, när jag hade en "egen", men jaja... Vädret var i alla fall underbart!

Klockan halv tio bar det av till "the All-Night Senior Party". Det var ett party som skolan organiserat så att ingen skulle gå ut och festa efter Graduation, höll på från halv tio till tre på morgonen. Alla skrev i varandras yearbooks, badade i poolen, testade scuba diving, spelade pingis, volleyboll, poker, basket, fick massage, gick in och blev spådd av en spågumma, vann priser (en av mina kompisar van en bil!! Jag vann ett $50 Visa Gift Card)... Det var kul men lite för långt. Liiite. Efter det gick vi hem till Giuseppe, som vi gjporde efter Prom, och stannade uppe och snackade och kollade på TV tills kl 6. Kunde inte somna (varför har jag ingen aning, hur konstigt är inte det?!) så jag gick upp och åt frukost, tog en promenad i duggregnet och gick och la mig vid åtta igen och sov en och en halv timme till. När jag kom hem runt tolv idag gick jag och la mig igen och sov enda tills för två timmar sen, klockan fem. Vet inte vad som förstörde min dygnsrytmn så totalt, jag har det ju alltid ganska lätt med jetlag och sånt...

Just nu packar jag för imorgon åker Shelle och jag till Pennsylvania för att hälsa på Grandma Kuntz i en vecka. Vi ska kolla in Amish folket, Niagara Falls (förhoppningsvis från den kanadensiska sidan om de släpper in mig även fast jag inte reser med mina riktiga föräldrar. Synd att jag har ett halvår kvar innnan jag blir myndig!), Hershey Village (Gränna chokladversion typ) och lite andra grejer runt om i staten.

Juste, Brad och Jaime har kommit hem för i sommar! De kom hem redan ett par dagar efter softball-incidenten (haha) men jag glömde att berätta det. Jag bor i ett av gästrummen resten av utbytesåret (29 dagar! Ahh!!) för myror invaderade Jaimes rum som jag bodde i, och sen ville Jaime måla om i det rummet också. (Kan förstå det, chockerande lila väggar med lavender mönster på är väl lite galet kanske...)

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Viktor

haha, coolt! coolt att du läser min blogg också ! =D hur har du det? du kommer hem snart va?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback