13/6: Långsamt...

Här står tiden ganska stilla för tillfället. Allt folk jag umgåtts med utanför skolan är bortresta för sommaren just nu... En i New York, en i San Fransisco, tre i Malibu (det kanadensiska Malibu) och en på Hawaii (liiiite avundsjuk kanske...). Aldo jobbar tills på måndag, Shelle är på konference i Butte eller Bozeman eller Billings eller någon annan stor stad på B tills på söndag (stor enligt Montana mått i alla fall...) och Brad är och hälsar på sin flickvän i Chicago. Så just nu är det bara Kevin, jag och Jaime häromkring. Och jag måste faktiskt säga att jag har hur tråkigt som helst. Fast Almi kommer hem från New York om några dagar tror jag. För det mesta försöker jag sova ungefär tolv timmar om dygnet så att jag har lite mindre tid att hålla mig sysselsatt, men om man aldrig kommer ut ur huset, förutom i trädgården, så är det inte så lätt att sova hur mycket som helst. Önskar för femhundrasextioelfte gången att jag inte bodde så långt bort från civilisationen (eller att jag hade en bil som jag kunde köra omkring i).

Spenderar ungefär fyra timmar  med att läsa en bok ute i solskenet varje dag (även fast boken har mikroskopisk text, 772 sidor och riktigt, riktigt torrt språk) sen kan man knappt vara ute längre utan att få alldeles för mycket solsken så då går jag in och gör något artistiskt, tecknar något eller skriver eller vad som helst som sysselsätter mig litegrann. Brottas lite med hundarna och kelar med katten. Äter middag eller lunch medan jag läser vartenda ord i dagstidningen. Kollar kanske på en film om TVn är ledig. Sitter vid datorn och lyssnar på musik i fyra timmar eller så. Jag känner mig riktigt stolt över att jag kan sysselsätta mig hela dagen utan ägna halva dagen åt att stirra ut genom fönstret (inget illa menat pappa, men själv tycker jag att det blir lite tråkigt i längden).

Tror inte att hela sommarlovet tills jag åker hem kommer vara såhär, Almi kommer ju tillbaka och så är det ju bröllop och säkert något annat som ingen berättat för mig än (för så brukar det ju bli haha). Fast just nu är jag ganska redo på att åka hem snart om man säger så. Var ju bara en jäkla otur att alla valde just den här perioden att åka på semester!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback