5/2: Rush

Vi hade "snow day" för några dagar sen. Alltså, vädret var för dåligt så de stängde ner skolan. Wow, liksom! Skulle aldrig hänt hemma. Vilka mesar de är, haha. Fast det var halt och snöoväder och eftersom vi bor ute på landet så kan man ju fatta att folk har svårt att ta sig in till skolan utan att köra ihjäl sig. Men det var skönt, vi fick extra lång helg.

Det var ett "pep rally" i skolan idag för vinter sporterna. Alla lektioner var nerkortade med några minuter så sista timmen innan skolbussarna gick var hela skolan i idrottshallen och alla vintersportslag blev presenterade, plus drama klubben och band, orcherstra, drumline etc. Orkestern spelade lite mellan varje presentation och vi cheerleaders dansade lite. Shelle och vice rektorn höll i några lekar mellan freshmen, sophomores, juniors och seniors och så... Det var kul. Lite nervigt att dansa omkring på golvet inför hela skolan, dock. Men det gick bra! Vi har tränat en hel del på sista tiden på nästa halvtids dans som vi ska framföra under en basketmatch... Och jag ska stunta i den. Eeek! Min backspot (en av personerna som håller upp mig och ser till att jag inte slår i backen) är inte särskilt... erfaren så jag har en hel del blåmärken. Fast jag har inte slagit i backen, det kan jag säga. Bara fått knän och andra kroppsdelar i ryggen och armarna och baken och svanskotan... haha.

Hysterin inför prom har redan börjat. Herregud, den är ju om två månader! Alla frågar vem jag ska gå med, vad för klänning jag ska ha, om jag köpt eller hyr klänning... Jag har inte ens funderat på klänning än!

Vi skulle ha en liten mysig AFS filmkväll hemma hos Guiseppe i helgen, men han blev sjuk så jag var hemma istället. Några av Kevins kompisar var här, och dom var ganska roliga i alla fall. Sov över hos Dani för ett tag sen, skrev kanske det. Fick gå på katolsk mässa på söndagen eftersom Dani och hennes värdfamilj är katoliker... Jag går genom kyrkor som strumpor här i Flathead Valley. (uh, blev det där konstigt? Vet inte om man kan säga så?)

Den här veckan är så uppbokad att det inte är sant. Måndag var lugn men idag var det pep rally, sen träning som slutade tidigt och jag fick vänta på min skjutis i femtio minuter för Shelle var och tränade så hon hade inte sin mobil på sig. ARGH. Imorgon är det youth group som vanligt, torsdag åker vi ner till Bigfork och hejar på tjejernas basketlag. Fredag är det en match här hemma, och jag har lovat Julia att hitta på något kul efteråt. Lördag har vi två matcher i Columbia Falls, grannstaden, och söndag är det ju kyrka förstås men sen har jag två uppsatser som jag måste lämna in i början av nästa vecka så jag får väl sitta och skriva hela söndagen... hjälp.


Jag måste nog sova nu om jag ska orka med hela veckan. Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback