10/4: Track

Vi skulle ha ett Track meet samma dag som prom, men det blev inställt pga dåligt väder. Och i lördags skulle vi ha ett meet i Polson, så vi åkte dit (buss i en och en halv timme) satt inne i gympasalen i två timmar medan det snöstormade utomhus och åkte hem i en och en halv timme när det änligen ställde in allt. Hemma snöade det inte så track laget från Eureka stannade till på vägen hem och hade ett inofficiellt track meet i Whitefish mot oss, men bara de som springen 1600 m faktiskt tävlade. Alla andra bara tittade på och sen gick hem. Så hela dagen togs upp av ett track meet som aldrig blev av.

Söndag skulle vi åka och märka kalvar (brand cattle?) men det snöade så det blev inställt. Skulle istället åka skidor med Almi eftersom det var sista dagen som liftarna var öppna iår, men hon blev sjuk. Så inte mycket hände i helgen.

Igår tisdag hade vi vårt första track meet som inte blev inställt! Det var långt, fem timmar, och kallt så allas muskler var så ömma idag. Jag sprang 100 m, 200 m och 1x400 m stafett. Jag fick väl okej tider... Lördag ska jag springa 200 m, 400 m och 1x400 m. Jag ser inte fram emot 400 m...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback