9/9: Glacier

Idag var vi upp i Glacier National Park igen. Jag kunde knappt andas när vi traskade omkring i uppförsbackarna där! Det är så himla högt upp, nästan 2000 meter över havet där vi var. Och vi var inte på några bergstoppar eller så. Men vackert var det! Vi såg tre björnar, en grizzly, en svartbjörn och en som var för långt bort för att vi skulle se vilken sort det var. Svartbjörnen såg vi från bilen men grizzlyn lufsade omrking och knaprade på några chipmunks bara tjugo meter ifrån oss när vi promenerade i Glacier. Yikes! Men det var tydligen ingen fara (?). Aldo sa i alla fall inte åt oss att springa för livet, så jag litatde på honom. Vi såg vita håriga bergsgetter och bergsfår med gigantiska horn också, och chipmucks (tänk Piff och Puff) och ground squirrels. Och svarta håriga larver. Och spigg och en stor öring. När vi kom hem invarderade rådjur trädgården. Djur överallt!

Klockan två imorse kom jag hem från en volleyboll turnering i Hamilton, fem timmar härifrån. Vi vann alla matcher utom en - finalen! Stämningen på bussen hem efteråt var inte så hög direkt, men vi sov för det mesta. Jag delade rum med tre andra tjejer, så jag sov inte så mycket den natten. Natten innan det gick jag upp kl 4 för kl 5 gick bussen som skulle ta oss i tid till Hamilton. Och dagen innan DET hade vi morgonträning innan skolan så upp kl 5.30! Snacka om att vi däckade på bussen efter turneringen var över! Men idag sov jag till kl 12, det tyckte jag att jag förtjänade, haha.

Skola imorgon! Natti natti folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback