9/11: <<< !!! Nine eleven!

Idag har varit så mysko att jag måste skriva lite till er där hemma... Bara datumet är ju lite speciellt.

Vi hade morgonträning idag igen, så upp halv 6 för min del. Hade volleyboll, engelska och sen i study hall tvingade de oss att fotograferas... Och jag som sprang omkring i mysbyxor och rufsigt uppsatt frisyr (nåja, det är ju modernt i alla fall...) eftersom vi var tvugna att gå upp så tidigt... Jaja, det är bara kansliet som kommer att titta på dem, ifall vi behöver identifieras, så jag lider inte allt för mycket! Från och med idag vet min study hall lärare att jag är från Sverige också, så det är väl bra. Redan den här perioden (den andra) börjar jag bli hungrig och längta efter lunch. Två perioder till att stå ut!

Hade historia nästa lektion, och turism efter det. Sen var det lunch! Hade gått drygt 6 timmar sen frukost vid det här laget. Kurr. Vi hade AFS lunch, så alla sju AFSare på vår skola samlades i franska klassrummet och träffade några av våra liasons från AFS. Sådana som vi klagar till om familjen är elak, typ. Mysigt, mysigt.

Så efter lunch var jag Office-Aide och sen hade jag idrott där vi prövades på vår "physical fitness". Yuck. Jag tror jag klarade två av tre moment dock, och det är väl ganska bra. Idrotten är så himla tuff! Bara de som tränar femtielva timmar i veckan (host host Ida...) skulle klara den helt och hållet! Jaja. Tunn luft, jag skyller på det.

Mellan idrotten och sista lektionen kom jag på att jag inte har någon skjuts hem, så jag sms:ade Kevin.

Sista lektionen har jag Personal Development, och idag lärde vi oss att knyta knopar. Jag är skitduktig på det, haha! En av lärar-aide:erna (typ som office-aide fast för en lärare) berättade att hon var utan bil för hon kört på en ko... Sånt händer bara i Montana! En KO! Snälla... Inte rådjur eller älg eller grävling, här kör man på skunkar och kossor! Gud så kul det lät när hon berättade det...

I alla fall, efter sista lektionen när jag rotar runt i mitt skåp hälsar en kille på mig, på svenska! Jag bara stirrade på honom först, kände knappt igen språket. Sorgligt, eller hur? Han bröt ganska grovt, men ändå... Han berättade att hans mor/farföräldrar var från Sverige och att han åker till Sverige och åker skidor varje år. Ganska kul, eller hur?

Så när han gått kollar jag mobilen för att se om Kevin svarat, och då ser jag att han skrivit "tyvärr, jag är i Los Angeles". Jag tänkte bara "va?!" Jag såg honom kvällen innan, hur hann han ner dit?! Så svarar ungefär "wow det visste jag inte" och ringer till Shelle istället och säger att jag behöver skjuts för Kevin är i Los Angeles. Hon svarar "jag är där om 15 minuter" och lägger på. Inget mysko med att Kevin är i LA? Så medan jag väntar på Shelle får jag ett nytt svar från Kevin där det står "har du redan glömt? jag åkte ner för några veckor sen, du sa ju hej då!" det var Brads nummer! Shelle hade gett mig Brads nummer och sagt att det var Kevins! Gud så jag skrattade... Och Shelle reagerade inte ens när jag berättade att Kevin var i Los Angeles... Allt blev så himla snurrigt! Hur som helst kom jag hem oskadd, haha! Jag trodde ärligt att Kevin var i Los Angeles i säkert tjugo minuter...

Jag tänker inte gå utanför dörren något mer idag, då kommer säkert en llama köra på mig eller nåt. Allt har bara varit helt konstigt idag...

På fredag åker jag på ett AFS läger över helgen. Ska bli kul att träffa Carin igen! Dessutom ska det bli kul att vara lite med alla utbytare från Whitefish, alla är hur trevliga som helst, t.o.m. Rigo när han väl säger något!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback