25/9: Homecoming

Den här veckan är det homecoming week! Jag är såå trött. Förra helgen var vi i Bozeman, hade tre matcher veckan efter det, den här helgen hade jag först match och sen kyrka för första gången på söndagen. Phew! Måste klaga lite grann bara. Men det är kul i alla fall!

I måndags (igår för mig, två dagar sen för er!) var det en sorts kase på skolgården. Homecoming king and queen kandidater (tänk prom king/queen fast lite mindre prestigefullt) fick gå upp på en liten scen och vinka till folket, alla skollag fick också gå upp där och säga ungefär "här är vi kom till vår nästa match". Sen dansade alla skolidrottare (eh alla som är med i skollag) conga runt kasen. Jag har faktiskt ingen aning vad poängen med den kvällen var. Fast congan var så töntig att det var kul.

Idag hade vi morgontränging (yuck) så upp 5.30. Hua. Alla dagar i veckan har vi teman som vi ska klä oss efter för att visa "school spirit" eftersom det är poängen med homecoming week,  vad jag förstått. Att visa att man gillar sin skola. Igår hade vi lagtröjorna på oss, idag vår klass klassfärg. Vi seniors var vita. Imorgon är det decade day, vi klär oss som ett årtionde. (Jag kör på åttitalet för jag har massor med färgglada kläder). Torsdag är det Miss Match day, vi ska helt enkelt klä oss i omatchande kläder, och fredag ska vi klä oss i skolfärgerna guld och grönt. Torsdag har volleyball sin homecoming match - en hemmamatch under homecoming week när hela skolan kommer och hejar. Fredag är det amerikanska fotbollagets homecoming match vilket typ är höjdpunkten på veckan eftersom football är sjukt otroligt populärt här. Efter den matchen är det The Homecoming Dance. Typ prom fast inte lika hardcore.

I fredags var jag på min första football match. Vår skola spelade mot Bigfork, bortamatch. Det var kallt. Och jag förstår inte varför football är så populärt. Ärligt talat! Vårt lag hade två spelare som inte kunde spela för att de var skadade, en med opererat knä och en med bruten hand (och Kevin sen, han är ju inte ens i laget längre pga sin knäoperation). Vid sidan av planen väntade två ambulanser med ljus och motorer igång under hela matchen. Sjukt eller vad?! Amerikaner är så brutala, haha! Nacho, chilenaren som spelar football, visade sina blåmärken igår, måndagen efter matchen. De täckte hela överarmen. AJ! Fast jag ska väl inte säga något, jag har en trevlig fotbollsformad lårkaka efter blandade kill och tjejlag i idrotten när vi spelade fotboll (normal Zlatan-fotboll ni vet!). Sophomores kan sparka hårt.

Ska äta middag. Gonatt!

Psst! Kolla in
http://wfps.k12.mt.us/wfhs/library/Sports/default.htm ! Lagbilder från volleybollen (jag är muppen mitt i bilden, längst ner, klädd i vitt!) Har bilden med alla tre lagen inramad här i mitt rum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback