9/10: Hej

Idag tog jag äntligen mina senior pictures! Så jag får se dem om några dagar och välja vilka jag vill ha.

Vi tog oss änligen upp på äventyrsbanan i Personal Development. Kommer ni ihåg den där banan i Docksta där man balanserade på vajrar 6 meter uppe bland träden? Det här var samma sak, fast 10 meter upp. Jag var så nervös nere på marken, men det var inte alls läskigt. Konstigt egentligen. Imorgon ska vi leka luftakrobat på vajrarna. Nej, inte riktigt, men vi ska göra något som kräver samarbete, 10 meter upp i luften. Yikes. Mr Thormahlen sa inte vad det var.

Imorgon tar vi lagfoton igen av någon anledning, och på Torsdag kväll åker volleyboll varsity och managerna till Missoula. Torsdag har vi för övrigt morgonträning, skola, match och sen bussresa till Missoula. Usch. Så sen är vi där hela helgen på en volleyboll turnering.

Imorgon är det youth group igen och vi ska göra något som kallas digital photo scavenger hunt. Jag tror det går ut på att ta så många foton av saker som man får på en lista under en viss tid. Typ. Förra veckan spelade vi Bunco, tärningspelsturngering. Det var sjukt kul! Fast jag var otroligt dålig på det, haha.

Nästa vecka ska förresten Nacho, killen från Chile, bo hos oss, förmodligen. Han har en värdsyster (som är volleyboll manager med mig) och när deras föräldrar åker bort nästa vecka vågar de inte lämna dem ensamma i huset. Är inte amerikanska föräldrar roliga? De är så himla fokuserade på att separera killar och tjejer, men för det mesta verkar det bara förvärra. Inte för att jag tror att det skulle varit någon fara med Nacho. Tycker bara att det hela är ganska lustigt.

Herregud, samtidigt som jag skrev det här chattade jag med Jenny på MSN. Jenny är AFS från Stockholm som bor i Oregon just nu, vi åkte till Seattle tillsammans. Hon berättade just att en av hennes kompisar just blivit misshandlad och mördad hemma i Stockholm. Helt sjukt, eller hur?! Han hette Riccardo någonting, någon som hört något om det? Hoppas det blir bättre, Jenny! Det där känns helt surrealistiskt för en Uppsalabo som mig...

Kramar

PS! Det där med killen i Stockholm påminde mig om något som hände för några dagar sen. Brad (Kuntz, ni vet?) ringde Shelle och berättade att han blivit påhoppad bakifrån när han sa till några killar på gatan att sluta bråka (tror jag det var). Så Brad for upp och slog en knytnäve i ansiktet på killen som hoppade på honom, och bröt sin hand på kuppen. Ett litet ben gick av tydligen så nu måste han opereras. Sjukt vad alla blir misshandlade helt plötsligt, eller hur? Skönt att inget värre än ett par lama killslagsmål (ett slag högst) har inträffat i Whitefish High! Är amerikanare ovanligt våldsamma tror ni? Jag skyller på den amerikanska fotbollen i så fall, haha!

Kommentarer
Postat av: Terese ^^

Hm, jo killen Riccardo Campogiani, han blev ihjälslagen av fyra andra killar på en fest, alla var 91:or... och från stockholms förmögnaste familjer. Dom sitter i häkte nu, men eftersom dom är så äckligt rika så har dom äckligt bra advokater också... dom kommer säkert undan med samhällstjänst eller dagsböter, eller nått annat sunkigt straff. Dom tror verkligen dom är odödliga för att dom är rika, och att pengar kan fixa alla problem dom ställer till med. Fyfan.
Nog om det...
Du verkar ha det bra där borta i det stora landet, det glädjer mig ^^

2007-10-11 @ 16:36:07
Postat av: Charlotte

Jo, det här med Riccardo är all over Sweden...
\\Lotte


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback