12/7: Ambassaden

Ish jag var på amerikanska ambassaden för att skaffa visum tidigare i dag... Jag fick vänta ute i spöregnet i två timmar, och sen en och en halv timme till inomhus. Sen tog de några fingeravtryck, stämplade ett papper och så fick jag gå igen. Ut i regnet. Bara sådär. Urgh, tre och en halv timme för en stämpel. Typ. Men om några dagar kommer visumet på posten i alla fall, så snart kan jag åka till USA! :)

Själva huset var inte så fint... alla andra ambassader var ganska fina, men USAs är bara ett stort betongblock, haha. De har höga metallstaket i värsta guantanamo-stilen och genom dem kan man se amerikanska flaggan. Är inte det lite typiskt amerikanskt?

Vi såg en sopbil bli genomsökt med metall/bomb-detektor också. Paranoida amerikanare, säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Lotte

Úchs, det låter inget vidare att skaffa visum.. Fast det är ju en fördel att ha ett när man väl ska iväg till USA ;) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback