23/12: God Jul!

Just nu är det julafton hemma... så god jul! Vi har fortfarande ett par timmar kvar innan dess. Idag var jag och åkte skidor och shoppade julklappar... Sista minuten om man säger så. Jag hade inte köpt en enda julklapp innan! Men nu är allt klart.
Jag var inte särskilt stadig på skidorna idag av någon anledning, var kanske trött. Skidorna skakade mer än vanligt. Och Julia och Jack, som jag var uppe på berget med, åker båda snowboard så de ville självklart ut bland träden. Visst är det kul men det är så mycket lättare på snowboard än med skidor... Första gången ner för backarna i morse knakade mitt smalben oroväckande när jag fasnade i en snödriva. Andra åket drog galningarna ut i terrängen på ett jättebrant ställe (tänk svarta backar) och jag är ju inte direkt proffessionell skidåkare. Slutade med att snön gav vika på ett ställe, jag far baklänges ner för branten, Jack försöker stoppa mig men far ner han med istället och vi faller typ 6 meter innan jag far in i en liten granbuske som dämpar farten och drar av mig två skidor och en stav. Så ett par meter neranför den busken står jag med en böjd stav i hand till slut. Fallet såg himla långt ut när vi stod neranför och tittade upp. Så nu har jag två smått böjda stavar, en rispad hjälm och måste fixa till spännena på pjäxorna som tog lite stryk. Resten av den backen åkte jag pulka på mina termobyxor, hehe.
Men nu ska jag lägga mig, för jag måste ju upp tidigt och ringa hem imorgon... God natt!

Kommentarer
Postat av: Stoffe

God Jul!

2007-12-28 @ 21:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback