29/8: Första skoldagen

Första skoldagen idag! Vi gjorde egentligen inte så mycket... Satt bara och lyssnade på lärare som rabblade upp regler. Jaja.

Först direkt på morgonen tog Shelle foton av mig och Kevin... Första Skoldags Foton är tydligen en familjetradition. Sen fick jag skjuts med Kevin till skolan och letade reda på mitt homeroom där jag skulle träffa en lärare och få mitt schema. Träffade på Faith som också är volleybollmanager. I mitt homeroom var det jag och de 6 andra utbytesstudenterna.

(Kort påminnelse: Almira från Turkiet är den enda andra tjejen, resten heter Renzo från Chile (som bor granne med mig! Tydligen.), Ignatio (Nacho) från Chile, Pierre från Frankrike, Rigoberto från Bolivia och Guiseppe (Joe) från Italien.)

Efter homeroom gick jag och Joe till engelskan där det bara var massor med sohpomores (92:or. Så små!).

Andra perioden hade jag Study Hall med Torie Powell och "någonting" Voight som spelar volleyboll och Alex som också är manager. Läraren satte mig vid Pierres värdbror Trevor som är så mysko att det inte är sant... Eftersom vi inte hade några läxor än fick vi prata/sova om vi ville. Trevor och hans kompis satt och lekte med Trevors labyrintpenna hela perioden... Helt fascinerade var de. Hmm. På min andra sida satt ett par killar och snackade om diverse olagliga saker. En kille avslöjade att första gången han rökt på var sommarlovet mella sjuan och åttan... Visst lär man sig mycket i Study Hall?

Tredje perioden hade jag US History med Kate, Chase (tror jag) och Faith. Vi fick ett litet quiz (AAAHHHH!) om amerikanska historiska händelser... Jag prickade typ två. Columbus och 9/11. Resten var typ "när grundades Whitefish?" (1905 var svaret förresten) och "Vad jobbade den och den med?" VEM?! Har aldrig hört hans namn! Jaja.

Fjärde perioden hade jag Tourism med Courtney (manager)! Fick veta att international travel ingår i kursen och det innehåller bla visum och flygplanssäkerhet... Det borde jag väl kunna vid det här laget, eller hur?!

Lunch åt jag med Kevin. Precis alla åkte ifrån skolan istället för att bara äta sitt käk där... Lite onödligt eller? Men det är väl inte coolt antar jag... Så vi åkte till en parkering och åt våra mackor.

Femte perioden var jag Office Aide och sorterade freshmen:ens hälsokontrollpapper i filer. Blaaah. Men kansliet har i alla fall trevliga människor här istället för de där kärringarna som Katte har!

Sjätte perioden hade jag idrott. Vi lyssnade bara på regler igen. Kände ingen här eftersom den där SYO:n som hjälpte mig med mitt schema satte mig i en sophomore klass utan att förvarna mig... Sophomores är så otroligt små! Jag fattar inte vad det är med dom. Svenska 92:or är INTE sådär små.

Sista och sjunde perioden hade jag Adventures in Personal Development! Kände ingen här men alla verkar vara riktigt roliga, vi är bara 13 stycken dessutom. Två var från the independent high school, alltså, de var från spec skolan för skoltrötta elever. Yep. Båda såg ganska "badass" ut haha! Läraren kallas Jim och är halvdöv. Vi stod i en ring och kastade gosedjur mellan oss större delen av perioden. Det var faktiskt kul! Och "bra för sammanhållningen" eller något sånt.

Efter skolan hade vi vanlig volleybollträning två timmar.

Så var min första skoldag!

Kommentarer
Postat av: Ewa-Lena

hej! Vill bara se om jag kan använda detta.
Jag har lyssnat på Siris mamma Eva Gyllensvan´s föreläsning i dag Var mycket bra faktiskt.
Kramar till Erika

2007-09-05 @ 17:10:26
Postat av: ywonne

Hej på dig
När kommer det mer kort? På huset tex. Bra att du har det bra. Hur är vädret? det skriver du inget om.
Kram
ywonne

2007-09-06 @ 06:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback