27/8: Släkten

Jag är inte död, jag lovar :)

Har varit i Ellensburg, Washington state i tre dagar på släktfest. Hela tjocka släkten har man träffat (men kommer inte ihåg några namn...). Jag hade faktiskt askul! Laddar upp lite bilder när Shelle skickat dem till mig.

Jag har tre, möjligtvis fyra, kusiner i min ålder (är inte riktigt säker på den punkten.) Joshua, Sierra och Trevor är jag säkra på, men sen var det en kille där som hette Nate. Han sa att han inte egentligen var släkt med någon där vid ett tillfälle, men det var ju egentligen inte Trevor heller (ingift på något sätt) så jag vet inte riktigt hur det ligger till. Hur som helst var alla jättekul, fast Trevor var lite... mysko. Lite utfryst av de andra också. Lite av den där mysko:heten kan ju berott på att han gick på smärtstillande efter en visdomstandsoperation, dock. Hans lillebrorsa David som var 11 var ju helt... gud jag vet inte vad! Han presenterade sig ungefär "Hej, jag heter David. Det där är min brorsa Trevor. Han har massor av flickvänner." Jaha? Jag blev helt ställd... Vad svarar man en elvaåring på det där?

I alla fall, bilresan från Whitefish till Ellensburg tog ca 6.5 timmar (och vi hamnade i en ny tidszon!). När vi kom fram hälsade vi på några släktingar i ett hus, dumpade våra väskor i våra rum och traskade iväg och åt middag hos några andra släktingar några hus bort. Allt som allt bodde det fyra hushåll med Kuntz-släktingar i det omårdet (eller, tja, Tozer egentligen. Det är Shelles sida av familjen). Efter middagen spelade jag några våldsamma rundor air hockey med Kevin, Sierra och Josh. Våldsamhet måste gå i den där släkten, jag är helt sönderslagen om händerna! Men det var kul.

Air hockey spelar man på ett bord som ser ut som ett blankt biljardbord till formen. Man har varsin rund grej som man använder istället för hockey klubba och så skjuter man pucken från kortsida till kortsida och försöker göra mål i hålet där.

Efter air hockeyn åkte vi upp bland kullarna (hehe, amerikanska kullar är ungefär som låga svenska berg förresten). Shelle tyckte det var så kul för när hon var ung gjorde de samma sak sa hon. Vi körde omkring med öppna fönster och blev dammiga. Josh kör som en idiot förresten. Uppe på de där skogsvägarna var han mer i dikena än på vägen och ryckte upp gräs från marken bara för att han kunde när bilen lutade så mycket! Sen träffade vi några av Sierra och Nates kompisar runt en lägereld innan vi åkte tillbaka. Jag hade jättekul faktiskt, alla var pratsamma och glada.

Nästa dag kastade vi hästsko och spelade ett hemmagjort spel med golfbollar på snören och en torkställning som ursprungligen var för byxor... Senare åkte vi upp bland några lägre kullar (som inte hade skog, bara gräs och lågväxta buskar) med fyrhjulingar. Tittade lite på utsikten. Åkte med Josh igen, så vi åkte inte så mycket på vägarna. Mer ute bland buskarna. Fick hålla i mig krampakrigt i fyrhjulingen, så jag har träningsvärk nu, haha! Men kul var det. Jag fick köra en kort sträcka också, och det var inte så förfärligt koplicerat.

Efter det så sköt jag, Kevin och Josh lerduvor. Jag träffade första skottet! Känner mig såå stolt. Senare på kvällen åkte vi och bowlade. Jag vann, haha! Tror jag sårade Josh och Kevins maliga stolthet där... Men jag berättade faktiskt att jag bowlat i ett lag. Andra serien vann Kevnin (dock bara med tre poäng över mig... hehe) Allra sist på kvällen kollade vi på film, 300 hette den. Riktig killfilm. Ömma kärleksscener (host host mjukporr) varvades med krigsscener (storskalig slakt)... Tja, den var inte så dålig, och det var åtminstone inte någon läskig chickflick...

Nästa dag (igår) åkte Shelle, jag, Kevin och Aldo hemåt. Aldo hoppade av i Spokane för han skulle jobba och resten av oss tog in på ett hotell där för nu skulle det skolshoppas! Jag är numera ett par träningsskor, ett par khakibyxor (som volleybollen kräver), ett par långärmade tröjor, en skolväska och några pärmar rikare! Vi sov över där en natt och fortsatte hemåt nästa dag (idag). Resten av resan tog typ 4.5 timmar.

Så jag har haft jättekul i helgen. Vi gjorde ju bara massor av "killsaker" som Shelles kusin uttrykte det men hallå, för det mesta var det ju jag och Trevor, Nate, Josh och Kevin. Vad kan man förvänta sig? Haha! Sierra kom inte alls överens med sin mamma, så hon hade redan flyttat hemifrån och behövde inte vara där hela tiden, till skillnad från oss andra.

Förresten pappa, det där med att Kevin förmodligen har ett helt annat synnerligen oreligiöst liv som Shelle inte vet om... Tja, allt jag kan säga är att du verkligen hade rätt! Mina värdkusiner avslöjade en hel del...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback