19/8: Rodeo

Usch jag är så himla trött! Vet inte vad det kan bero på.... Kanske den tunna luften? Hoppas jag vänjer mig i varje fall. Somnade efter träningen idag (och jag som inte ens gör något jobbigt på dem.. bara sitter och sorterar volleybolluniformer!) och sov i tre timmar. Dessutom går jag och lägger mig tidigt (!) och somnar (!!). Ja ja.

Jag, Shelle, Aldo och Pierre (från Frankrike) var på rodeo igår kväll! Det var hur kul som helst! Vi såg cowboys galoppera på tid, hålla sig kvar på en galen häst, hålla sig kvar på en galen tjur (hjälp!) , fånga in kalvar med lasso på tid två och två eller själva, fånga in kalvar genom att kasta sig på dem från en springande häst och brotta ner den... herregud vad sjukt det låter! Men kul var det. Tyckte lite synd om djuren, dock. Inte för att de såg ut att ta någon skada egentligen, de flesta såg inte ens rädda ut efter att de kastat av cowboyen/blivit infångad etc. En tjur som kastat av sin cowboy sprang runt på arenan och vägrade bli infångad, dessutom var han skitstor, och det blev lite spännande när säkerhetspersonalen (i glittrig lila cowboy utstyrsel inkl lasso och häst) skulle fånga in honom. De lyckades få en lasso runt ena hornet tillslut i alla fall!

Runt rodeoarenan var ett tivoli med karuseller, stånd, lotterier etc etc. Dessutom hade de värsta western utställningen av djur som man kunde köpa! Allt från kor, grisar och getter till kaniner och llamor. Hur kul som helst. Fast grisarnas bås var utsmyckade med gula och blå ballonger... Ingen annan än jag märkte det...

Tack för mailet Ella :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback