21/10: Ansökan

AFS kontaktade oss per mejl för några dagar sedan, mycket tidigare än vad de lovat! Kanske att det skulle ta upp till två veckor innan de gjorde det fick vi höra, men de var väldigt snabba. Idag har vi skickat in preliminär ansökan (med info om mina föräldrar, var jag bor, vad jag är allergisk mot, om jag är religiös etc.) och betalat in ansökningsavgiften. Hur det blir med den "riktiga" ansökningen, intervju osv. vet jag inte riktigt än, men vi tar det ett steg i taget. I mejlet från AFS stod det också "När du har kommit in med din preliminäransökan reserverar vi en plats till dig och om inte något framkommer under ansökningstiden som gör att vi inte kan anta dig till programmet, så är den platsen din!" så det låter ju ganska uppmuntrande i alla fall.

America here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback