1/10

Hallå!

Jag har bestämt mig för att åka på ett utbytesår skolåret 07/08! Jag är så taggad! Förmodligen blir det USA, men jag funderar på Nya Zeeland, Australien och kanske, kanske Storbritannien eller Irland också.
Just nu håller jag på att välja organisation; Aspect, EF, Explorica, Speak, STS, YFU och Quest har jag kontaktat om broschyrer och information. Sen så kan jag ansöka om någon sorts stipendie från någon organisation som har med International Baccalaurate (min gymnasie linje) att göra. Det skulle täcka de två sista årens studier på IB-programmet utomlands, men det är tydligen väldigt svårt att få. Och två år? Som min pappa sa, det är ju som att flytta hemifrån. Vi får se hur det går.
Någon som har tips på organisationer? Man har ju hört skräckhistorier från de flesta...

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback